miercuri, 30 martie 2016

Olimpiada Gimnaziilor - etapa pe judeţ

          Catedra de Educație Fizică şi Sport mulțumește echipei de baschet fete a școlii noastre pentru câștigarea etapei pe judet din data de 16.03.2016 din cadrul Olimpiadei Gimnaziilor. Vă aducem la cunoștință că in data de 1.04.2016,  incepand cu ora 09:30, la Şcoala Gimnazială "Nicolae Iorga"(Nr.31) vom participa la etapa regională! Vă așteptăm in număr cât mai mare să fiți alături de noi! 
Vă mulțumim!

Următoarele sportive au participat la competiție:

  • Simion Cosmina VIII D; 
  • Badea Bianca VIII B ;
  • Stanica Lorena VIII D; 
  • Gheorghe Ioana VIII C; 
  • Nedelcu Stefania VIII B; 
  •  Durbac Bianca VIII C;
  • Tudor Alexandra VII C; 
  • Cojocaru Ana Maria VII C; 
  • Stoica Dorina VIII D; 
  • Draghici Bianca VII A.


Profesori: Costache Simona si Puiu Simona

marți, 15 martie 2016

SEZATOARE LITERARA-CELE PATRU FIICE ALE ANULUI

         Pentru a-i  antrena pe elevi, i-am  provocat la  lecturarea  a  cât mai multor poezii despre anotimpurile  anului şi să realizeze desene  pe această temă.Ei au fost acei care au  ales textele şi tot ei şi-au  format echipele de  recitatori.
         La început au  fost nerabdatori, dar   curând  au  căpătat  încredere în forţele  proprii, copiii  s-am simţit ca intr-o sală  de teatru. Pentru prima data au  fost deosebit de respectuoşi , ascultând  cu atenţie   colegii –actori.
            Elevii  au  învăţat :
 să sesizeze sensul  global al  unui  mesaj ,  identificând  aspectele principale şi de  detaliu la care  se  referă mesajul;
-să caute în orice biblioteca cărţi recomandate pentru  a realiza o expoziţie de carte;
-să memoreze  si sa recite poezii;
-să realizeze compozitii plastic;
Să manifeste atenţie  şi toleranţă faţă de recitator;
Să-şi dezvolte spiritual  critic şi autocritic .
ARGUMENT
Activitatea de recitare  de poezii  vine să  acopere necesitatea din partea şcolii şi interesul din partea elevilor în ceea ce priveşte creaţia literară,rolul ei  social si de  aici  varietatea  de operaţionalizare;
-contribuie la  descoperirea şi stimularea de noi talente, la dezvoltarea  aptitudinilor elevilor,la cultivarea interesului şi a pasiunii pentru lectură.
             OBIECTIVE
-optimizarea activităţilor educative prin activităţi extracurriculare realizate( şezători,vizite,excursii,concursuri);
-cultivarea  unei  atitudini  pozitive faţă de comunicare,prin  conştientizarea  impactului limbajului asupra  celorlalţi  şi prin  nevoia de a înţelege  si de a-l  folosi într-o  manieră pozitivă;
-Să  desprindă învăţăminte morale;
Să manifeste atenţie  şi toleranţă faţă de recitator;
Să-şi dezvolte spiritual  critic şi autocritic .
prof. înv. primar Stan Paula






TRADITII

             Piesă de teatru:VESTEA CEA MARE :NAṢTEREA PRUNCULUI  IISUS

Pentru  a intelege  sensul celei  mai frumoase sarbatori  religioase am  purtat  discutii libere privind  evenimentul  religios sărbătorit de toti  crestinii-Nasterea Pruncului Iisus.Cunostintele lor se rezumau la farmecul  colindelor,dar treptat, prin distribuirea şi citirea   rolurilor acest moment a atins punctual culminant prin binemeritate aplauze de  la parinti si colegi.
                                                               TRADITII
                   Piesă de teatru:VESTEA CEA MARE :NAṢTEREA PRUNCULUI  IISUS

1.Sugestie.Povesteşt-ne despre lucrurile pe care crezi că le-ai făcut  diferit  faţă de ceilalţi  participanţi, care a fost  strategia  ta  pentru a transforma activitatea în ceva  distractive pentru  copii ,dar, totodată, eficient.Nu intra  în detalii, păstrează ceva si pentru întrebările  următoare.
            Pentru a-i stimula pe elevi, am  purtat  discutii libere privind  evenimentul  religios sărbătorit de toti  crestinii-Nasterea pruncului Iisus.Cunostintele lor se rezumau la farmecul  colindelor,dar treptat, prin distribuirea şi citirea   rolurilor acest moment a atins punctual culminant prin binemeritate aplauze de  la parinti si colegi.
2.Spune-ne cum li s-a părut  activitatea şi cum s-au  comportat în timpul  ei?
            Rolurile au  fost putin mai  deficile pentru varsta lor, cei care aveau mai mult de memorat au fost incantati de frumusetea costumelor ,iar cei care erau prezentatori s-au gandit la tot  felul de accesorii pentru a intra in atmosfera Craciunului.
3. Spune-ne ce crezi  că au învăţat copiii din  acest  eveniment şi  dacă activitatea îi va  determina să se comporte diferit în  viitor , când  se vor  întâlni  cu un  subiect  similar.
            Elevii  au  învăţat :
 să sesizeze sensul  global al  unui  mesaj ,  identificând  aspectele principale şi de  detaliu la care  se  referă mesajul;
            -să memoreze  si sa sustina rolul:
            -Să manifeste atenţie  şi toleranţă faţă de recitator;
            -Să-şi dezvolte spiritual  critic şi autocritic .
4ARGUMENT
 Consider că orice copil trebuie educat pentru a fi continuator al valorilor culturii  religioase şi pentru a-l integra în colectivitatea naţională,urmărind familiarizarea sa cu tradiţiile  populare sau evenimentele istorice,precum şi cu valorile spirituale ale  zonei sale geografice.
            -contribuie la  descoperirea şi stimularea de noi talente, la dezvoltarea  aptitudinilor elevilor,la cultivarea interesului şi a pasiunii pentru lectură.

OBIECTIVE
                        -cultivarea  unei  atitudini  pozitive faţă de comunicare,prin  conştientizarea  impactului limbajului asupra  celorlalţi  şi prin  nevoia de a înţelege  si de a-l  folosi într-o  manieră pozitivă;
-Să manifeste atenţie  şi toleranţă faţă de recitator;

- dezvoltarea  spiritului   critic şi autocritic .
prof. înv. primar Stan Paula

ANTREPRENORIAT

                                (martisoare,felicitari, publicare de carte, abecedar)
             Este o  activitate , în care modul în care te prezinţi şi în care promovezi afacerea face diferenţa la începutul unei afaceri.
             Activitatea  prezintă concepte   din lumea modernă precum: antreprenorii sunt pretudindeni, antreprenoriatul înseamnă management, învățare rapidă, metoda construiește-evaluează-învața. Actiunea îi va schimba  pe copii transformandu-i   dintr-un  personaj  care doreşte cu orice preţ să facă bani şi să se îmbogăţească, într-un consultant (indiferent de domeniu) care doreşte să-i ofere calitate clientului şi să colaboreze pe termen lung, nu trbuie sa  uitam  că orice antreprenor trebuie să fie şi un vânzător bun.
            Elevii  au  învăţat :
           - produsul tău trebuie să fie diferit faţă de toate produsele de pe piaţă şi trebuie să acopere o nevoie, angajează doar atunci când îţi permiţi şi când ai nevoie, şedinţele sunt un factor critic într-o firmă şi trebuie să le analizezi cu atenţie.

           ARGUMENT
           In aceste vremuri ale vitezei, ale retelelor si ale schimbarilor majore, furnizorii de servicii trebuie sa isi actualizeze permanent cunostintele profesionale si expertiza.
           Secretul succesului este capacitatea de a castiga increderea clientilor. Cum sa te transformi dintr-un foarte bun specialist intr-un consilier de incredere?
           Totul se bazeaza pe povestiri, , exemple clare. Rezultatul este o lista de recomandari, un proces in  pasi, care se dovedeste  folositoare    pentru cei care isi doresc o cariera in consultaţă.
OBIECTIVE
-însusirea   de principii  practice care sporesc credibilitate faţă de client;
-dezvoltarea spiritului critic şi autocritic :

            -optimizarea activităţilor educative prin activităţi extracurriculare realizate( şezători,vizite,excursii,concursuri.).
prof. înv. primar Stan Paula






CONCURS DE CREATIE

Pentru a-i  antrena pe elevi, i-am  provocat la  lecturarea  a  cât mai multor poezii despre toamnă şi să realizeze desene  pe această temă.Apoi au fost spectotori si colaboratori ce cei din clasa a IV-a( temă de creaţie – “Ṣcoala  viitorului”).
 La început au  fost timizi, dar când au căpătat  încredere în forţele  proprii, si-au  propus să prezinte cele mai plăcute poezii  colegilor de la clasa a II-aD.
Elevii  au  învăţat :
 să sesizeze sensul  global al  unui  mesaj ,  identificând  aspectele principale şi de  detaliu la care  se  referă mesajul;
            Să-şi  exprime impresiile declanşate de  primirea unor diplome de către concurenţi;
            Să manifeste atenţie  şi toleranţă faţă de recitator;
            Să-şi dezvolte spiritual  critic şi autocritic .
ARGUMENT
             Activitatea de recitare  de poezii,de ceratie  literara, vine să  acopere necesitatea din partea şcolii şi interesul din partea elevilor în ceea ce priveşte creaţia literară,rolul ei  social si de  aici  varietatea  de operaţionalizare;
            -contribuie la  descoperirea şi stimularea de noi talente, la dezvoltarea  aptitudinilor elevilor,la cultivarea interesului şi a pasiunii pentru lectură.
OBIECTIVE
            -optimizarea activităţilor educative prin activităţi extracurriculare realizate( şezători,vizite,excursii,concursuri);
            -cultivarea  unei  atitudini  pozitive faţă de comunicare,prin  conştientizarea  impactului limbajului asupra  celorlalţi  şi prin  nevoia de a înţelege  si de a-l  folosi într-o  manieră pozitivă;
            -stimularea gândirii autonome ,reflexive, critice ,creatoare în raport cu  creaţia  proprie.
prof. înv. primar Stan Paula





VIZITA LA MUZEUL STIINTELE NATURII

Pentru a-i  relaxa  pe  elevi dupa trei ore dificile, i-am condus mai întâi  în zona acvariilor, unde fiecare  şi-a prezentat peştişorii de acasă şi a cerut sfaturi  de la doamna muzeograf pentru protejarea  acestora, apoi au trecut la lecţia propriu-zisă”Animale  şi mediul lor de viaţă”.
             La început au  fost timizi, dar când au intrat şi  în domeniile pe care le cunoşteau  de la şcoală sau de acasă ei au devenit adevaraţi muzeografi şi au fost mai mul decât fermecaţi când au intrat în contact  direct cu  diferite  specii de corali, scoici, crocodile.
            Au fost exuberanţi când au  intrat într-un  joc  interactive ,sceletul lor fiind  proiectat pe un  ecran.
Elevii  au  învăţat :
 să sesizeze sensul  global al  unui  mesaj ,  identificând  aspectele principale şi de  detaliu la care  se  referă mesajul;
            Să-şi  exprime impresiile declanşate de imagini  inedite;
            Să împărtăşească colegilor satisfactia  prilejuită de corectitudinea  răspunsului;
            Să manifeste  independentă în  situaţiile de  comunicare.
prof. înv. primar Stan Paula





TRADIṬII - 1DECEMBRIE 1918-1DECEMBRIE 2015

Pentru a  le trezi sentimente patriotice  privind trcutul  istoric   al  poporului român, pe elevi  i-am  provocat la  lecturarea  a  cât mai multor legende   şi să realizeze desene  pe această temă.Ei au fost acei care au  ales  parte  din texte  şi tot ei şi-au  format echipele de  recitatori.
  La început au  fost curioşi, dar   ascultând întâmpări de la străbunici sau  bunici au fost bucuroşi să evoce acest eveniment istoric .
Elevii  au  învăţat :
 să sesizeze sensul  global al  unui  mesaj ,  identificând  aspectele principale şi de  detaliu la care  se  referă mesajul;
            -să caute în orice biblioteca cărţi recomandate pentru  a realiza o expoziţie de carte;
            -să memoreze  si sa recite poezii;
            -să realizeze compozitii plastic;
            Să manifeste atenţie  şi toleranţă faţă de recitator;
            Să-şi dezvolte spiritual  critic şi autocritic .
.ARGUMENT
Într-o societate europeană , copiii  trebuie  apropiaţi  de  frumuseţea trecutului istoric onorată de figuri istorice. Elevii  trebuie învăţaţi   să trăiască şi pentru alţii, nu numai pentru sine, oferindu- le pilde istorice româneşti de demnitate, altruism şi jertfă de sine. Astăzi, mai mult ca oricând trebuie să învăţăm să ne acceptăm, să învăţăm să redescoperim valorile poporului nostru, pentru că numai împreună vom reuşi să coexistăm într-o societate democratică europeană şi să ne promovăm realele valori morale de demnitate şi identitate naţională moştenite de la strămoşii noştri.
 Activitatea de recitare  de poezii  contribuie la  descoperirea şi stimularea de noi talente, la dezvoltarea  aptitudinilor elevilor,la cultivarea interesului şi a pasiunii pentru lectură.
OBIECTIVE
            -sărbătorirea  zilei din punct  de vedere istoric, artistic, literar;
            -cultivarea  unei  atitudini  pozitive faţă de comunicare,prin  conştientizarea  impactului limbajului asupra  celorlalţi  şi prin  nevoia de a înţelege  si de a-l  folosi într-o  manieră pozitivă;
-Să manifeste atenţie  şi toleranţă faţă de recitator;
- dezvoltarea  spiritului   critic şi autocritic .
prof. înv. primar Stan Paula





luni, 14 martie 2016

Conditii specifice - Educatie fizica si sport

Pentru  selectarea  cadrelor  didactice  ce  participa la etapa de pretransfer  consimtit  intre unitatile de invatamant

Educatie  fizica  si  sport
1.conduita morala  si profesionala dovedita prin calificativ ,,Foarte Bine,, in ultimii doi ani scolari;
2.punctaj minim 30 de puncte conform Anexei nr.2 la Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniveritar in anul scolar 2016-2017 aprobata prin OMEN nr.5559/27.10.2015;
3.minim gradul didactic Definitiv;
4.dovada acumularii a 90 de credite profesionale transferabile obtinute in ultimii 5 ani scolari;
5.nesanctionat in ultimii doi ani scolari (declaratie pe propia raspundere,sub sanctiunea art.320-323 si 326 din Legea privind Codul Penal cu modificarile si completarile ulterioare) . Scoala Gimnaziala ,,George Emil Palade,, Ploiesti  isi rezerva dreptul sa verifice informatiile  din aceasta declaratie.
Nota : Toate conditiile specifice trebuie indeplinite
Director,
prof.Tudor Mihaela                                                                                                   Secretar,
                                                                                                                             Oprea Marina

Conditii specifice - Istorie

Pentru  selectarea  cadrelor  didactice  ce  participa la etapa de pretransfer  consimtit  intre unitatile de invatamant

Istorie
1.conduita morala  si profesionala dovedita prin calificativ ,,Foarte Bine,, in ultimii doi ani scolari;
2. gradul didactic I;
3.participarea la mínimum un proiect educational;
4.nesanctionat in ultimii doi ani scolari (declaratie pe propia raspundere,sub sanctiunea art.320-323 si 326 din Legea privind Codul Penal cu modificarile si completarile ulterioare) . Scoala Gimnaziala ,,George Emil Palade,, Ploiesti  isi rezerva dreptul sa verifice informatiile  din aceasta declaratie.
5.premiu(I/II/III) obtinut cu elevii la faza judeteana a olimpiadei scolare in specialitatea postului .
Nota : Toate conditiile specifice trebuie indeplinite

Director,
prof.Tudor Mihaela                                                                                                         Secretar,
                                                                                                                                     Oprea Marina

sâmbătă, 5 martie 2016

Rezultate la Olimpiada de limba engleză - faza pe judeţ - 2016

Rezultate înainte de contestaţii:
Contestaţiile pentru rezultatele obţinute la proba scrisă a Olimpiadei de limba engleză din data de 5.03.2016, se pot depune la secretariatul unităţii, marţi 8.03.2016, între orele 10.00 - 12.00.

Şcoala Gimnazială "George Emil Palade" 
Aleea Godeanu, nr. 4, Ploieşti
Tel./Fax 0244556602