duminică, 31 ianuarie 2016

"Hour of code"

           Prin această activitate am urmărit imprimarea unui comportament pozitiv legat de utilizarea Internetului în scop educaţional, conştientizarea rolului tehnologiei în viaţa noastră şi deschiderea interesului pentru alegerea unei cariere în domeniul IT.
            Participanţi au fost elevi ai claselor a VI-a, a VII-a şi a VIII-a. Am utilizat platforma online ro.code.org creată în scop educaţional de către programatori de succes americani. Am vizualizat pe videoproiector cateva clipuri prin care se exemplifică rolul programării în diverse activităţi - de la film, la robotică, industria jocurilor pe calculator etc. Noţiuni de bază despre programare au fost explicate de programatori precum Bill Gates şi Mark Zuckerberg, apoi, în echipă de câte doi, au parcurs un tutorial format din puzzle-uri prin intermediul cărora personaje cunoscute de ei din filme sau din jocuri pe calculator (Angry Birds, Minecraft, Frozen) trebuiau programate să realizeze anumite acţiuni. Programarea s-a realizat prin intermediul unui limbaj vizual numit Blockly, în spatele unui bloc fiind o comandă JavaScript.
            Au fost recompensaţi cu diplome prin care li se recunoaşte meritul de a parcurge o oră de programare.

prof. informatică Carmen Dumitru





vineri, 29 ianuarie 2016

Ornarea brazilor de Crăciun

14 – decembrie – 2015 
           O frumoasă iniţiativă a Primăriei municipiului Ploieşti, „Ornarea brazilor de Crăciun”, a devenit tradiţie de sărbătoare şi mare bucurie pentru fiecare şcoală şi participant. Membrii Corului Clopoţel, al Şcolii Gimnaziale „George Emil Palade” a prelungit frumoasele clipe de emoţie şi cânt resimţite la Festivalul de Colinde, participând la această activitate. Magia Crăciunului ne-a cuprins pe toţi, adunându-ne în jurul micuţului pom de iarnă ca pe o adevărată familie: copii, părinţi, bunici; o familie frumoasă şi unită, care ştie să-şi împartă bucuria cu fiecare globuleţ, beteală sau ornament aşezat cu mare grijă şi mândrie în brăduţul nostru. 
          Această explozie de bucurie nu putea trece neobservată de organizatori, care au venit şi ne-au felicitat pentru frumuseţea brăduţului, dar şi de reprezentanţii media, pentru care am cântat şi am dat un interviu, dându-ne astfel posibilitatea să putem explica ideea mobilizatoare pentru ornarea brăduţului.         Combinaţia aleasă, roşu şi auriu, nu putea semnifica decât îmbinarea celor două sentimente predominante în aceste zile de sărbătoare: roşu – dragostea pe care o oferim tuturor, din suflet şi auriu – credinţa alimentată de lumina razei călăuzitoare în descoperirea sfântului eveniment, naşterea Pruncului Iisus. La final, Pomul nostru de Crăciun radia bucurie şi dragoste. 
            A consemnat pentru dumneavoastră, Nicola Stanciu – Mazilu, prof. de Ed. muzicală















joi, 28 ianuarie 2016

HALLOWEEN DISTRACTIV

30 – octombrie - 2015
          A început un nou an şcolar, cu multe aspiraţii, dorinţe, dar mai ales emoţii pentru bobocii gimnaziului, elevii clasei a V-a.
            Pentru fiecare nouă serie pe care o preiau, resimt aceleaşi emoţii de nou început. De aceea, încerc să aduc argumente cât mai convingătoare pentru a-i face pe copii să se apropie de sectorul artelor, să se mobilizeze în activităţile artistice, pe care le organizez, cu timpul, reuşind să iubească şi să înţeleagă muzica sub aspectul armoniei pe care o degajă.
            Sfârşitul lunii octombrie, Sărbătoarea de Halloween, este momentul de care pot profita pentru a antrena copiii într-o activitate, pe care eu o consider un aliat al artelor, estompând aproape total semnificaţia reală.
             Anul acesta, au răspuns provocării mele, elevii clasei a V-a B. Discuţiile purtate cu copiii din timp, au reuşit să le stârnească curiozitatea şi dorinţa de a realiza şi ei o activitate, care să se apropie de performanţele celor desfăşurate anterior.
            Activitatea a cuprins:
  •          O sesiune de prezentare a costumelor, în care s-a putut observa dezinvoltura micilor artişti care au ştiut să profite de scenă pentru a intra cât mai convingător în rolul oferit de personajul ales;
  •           O şedinţă foto pentru imortalizarea trăsăturilor definitorii, caracteristice personajelor. În acest moment, copiii au înţeles că o fotografie nu este o simplă imagine în oglindă a realităţii. O fotografie artistică trebuie să exprime, să transmită dincolo de imagine, să impresioneze şi să capete viaţă. Numai atunci, acea fotografie va trăi cu adevărat în mintea celui care încearcă să pătrundă „dincolo de aparenţe”, simţind şi trăind în firul acţiunii;
  •           Pentru efortul depus, copiii au fost recompensaţi cu binemeritatele atenţii dulci, după care a urmat repriza de dans.
Scopul acestei activităţi a fost de a împleti jocul cu domeniul artelor, rezultatul fiind cel scontat: multă bucurie, distracţie şi o dispoziţie de sărbătoare. De toate aceste lucruri  s-au bucurat atât profesorii cât şi părinţii copiilor, cărora le mulţumesc, pe această cale, pentru efortul depus şi faptul că ştiu să fie alături de copiii lor în activităţile desfăşurate în şcoală, şi nu numai.   

       A consemnat pentru dumneavoastră, Nicola Stanciu – Mazilu, prof. de Educaţie muzicală    

luni, 25 ianuarie 2016

LIRE EN FÊTE

          Elevii Scolii Gimnaziale G.E. PALADE  PLOIESTI, coordonati de profesoarele  de limba francezã Stan Cristina si Deaconu Raluca, au participat  la  Concursul judetean  LIRE EN FÊTE 2015,   manifestare   care reînvie bucuria de a descoperi, de a împãrtãşi plãcerea de a citi sau a recita in limba francezã. 
          De asemenea, un grup de elev  din clasele a VII-a C si a VIII- a C au luat parte la Lectura colectivã,  prilej de celebrare a cãrţii, lecturii şi creaţiei literare, destinatã sã atragã publicul cãtre plãcerea de a citi şi sã ofere tinerilor posibilitatea de a descoperi limba şi cultura francezã.  


Rezultatele  ELEVILOR PARTICIPANTI  la Concursul judetean  LIRE EN FÊTE 2015
Nr.
crt
Numele si prenumele elevului
Sectiunea
Clasa
Rezultatul obtinut
PROF INDRUMATOR
1.
DUMITRU RALUCA GEORGIANA
Recitări
A V-A
II
Deaconu Raluca
2.
DRAGOMIR IOANA TEODORA
Recitări
A V-A
II
Deaconu Raluca
3.
RADU  STEFAN  DANIEL
Recitări
A V-A
I
Deaconu Raluca
4.
STEFAN DRAGOS GABRIEL
Recitări
A V-A
II
Deaconu Raluca
5.
SARIN MADALINA
Recitări
A VI-A
II
Deaconu Raluca
6.
TUDOR DELIA
Recitări
A VI-A
I
Deaconu Raluca
7.
CROITORU MARA
Recitări
A VI-A
II
Deaconu Raluca
8.
STRACNA DARIAN STEFAN
Recitări
A VI-A
M
Deaconu Raluca
9.
CRISTOLOVEANU MIHAI FABIAN
Recitări
A VI-A
M
Deaconu Raluca
10
BOGZA CRISTIANA LORENA
Recitări
A VIII-A
II
Stan Cristina
11
COCIU ROXANA
Recitări
A VIII-A
II
Stan Cristina
12
ION ALINA GABRIELA
Recitări
A VIII-A
II
Stan Cristina
13
BANICA COSTIN LIVIU
Recitări
A VIII-A
I
Stan Cristina


  





miercuri, 20 ianuarie 2016

1 Decembrie – Ziua Națională a României

Denumirea activității: „1 Decembrie – Ziua Națională a României
Clasele a VIII-a A și a VIII-a B (31 elevi)
Profesori : Radu Nicoleta și Stanciu – Mazilu Nicola
Data: 25.11.2015

Argument

Alegerea acestei teme pentru activitatea desfășurată a fost făcută dintr-o rațiune simplă : apropierea zilei de 1 Decembrie. Anul acesta se împlinesc 97 ani de la Marea Unire și tot în acest an școlar o să întâmpinăm un alt eveniment cu conotații istorice importante : 100 de ani de la intrarea României în Primul Război Mondial.

Activitatea  „1 Decembrie – Ziua Națională a României”  este o parte a unui ansamblu de activități pe care Catedra de Istorie le susține în cursul acestui an școlar.
 Ceea ce a făcut specială această activitate a fost diversitatea abordărilor (istoric, artistic), lipsa monotoniei în derularea ei și implicarea extraordinară a elevilor.
Obiectivele urmărite prin desfășurarea acestei activități au fost :
-        Punctarea unor evenimente istorice de o deosebită importanță pentru istoria națională în vederea însușirii de către elevi;
-        Evidențierea frumuseții cântecelor și poeziilor patriotice;
-        Demonstrarea faptului că sentimentul patriotic este unul care dăinuie în timp și sălășluiește în inima fiecărui român.

Descrierea activității

Activitatea s-a desfășurat sub forma unui mic spectacol, care a inclus cântece și poezii patriotice interpretate și recitate de elevii clasei, în strânsă legătură cu prezentarea momentelor principale ale firului istoric, evidenţiind formarea statului național unitar român.
Activitatea a debutat cu interpretarea Imnului Național, apoi au fost interpretate cântece precum : Hora Unirii; Drum bun, drum bun, toba bate!; Basarabia – de Olga Bruja; Cântă cucu bată-l vina – Grigore Lese ; Transilvanie frumoasă; Treceți batalioane române Carpații, Limba noastră.  Coordonarea corului de copii ai clasei s-a făcut de către profesor dr. Stanciu Mazilu Nicola (Educaţie muzicală). Dinamismul momentelor artistice au fost puse în evidenţă de diversitatea şi maniera de interpretare, pe parcursul activităţii, copiii fiind acompaniați de către doamna profesor, la chitară şi unul dintre elevi, Frâncu Alexandru, la orgă. Partea  artistică s-a împletit cu firului istoric, creând o sensibilă broderie ilustrată, în care imaginile adecvate pregătite şi prezentate de profesor dr. Radu Nicoleta (Istorie), ne-au făcut pe toţi cei prezenţi să simţim că trăim parcă în vârtejul timpului.
Elevii au dat citire actelor de unire a provinciilor românești. De asemenea, au recitat poezii patriotice precum : Urcă Basarabia pe cruce, de Adrian Păunescu; Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie, de Mihai Eminescu; În limba ta, de Grigore Vieru.
Copiii au făcut Hora Unirii și au interpretat cântecul Drum bun, drum bun, toba bate!,  în cadenţa paşilor dictată de ritmul cântecului şi salutând drapelul ţării, precum soldaţii la paradă.
Elevii s-au dovedit a fi afectiv şi efectiv implicați, mai ales că activitatea a îmbrăcat o altă formă decât cea tradițională, cu care erau obișnuiți la orele de curs. Dovada implicării lor s-a materializat în orele de pregătire a activității, la care au venit fără constrângere şi prin faptul că s-au îmbrăcat corespunzător evenimentului purtând cu mândrie în dreptul inimii, tricolorul românesc.
Invitații, care au participat la activitate au fost profesorii diriginți ai claselor a VII-a și a VIII-a, directorul adjunct al școlii (prof. Aurelia Burlan) și domnul colonel Constantin Chiper, reprezentant al Asociației Județene „Cultul Eroilor”.
Copiii au fost foarte fericiţi şi mulţumiţi datorită faptului că activitatea a fost onorată de prezenţa invitaților, care le-au admirat şi apreciat munca, iar părinții au înţeles însemnătatea acestei activităţi, susținându-i moral şi material.
Activitatea, cu siguranță, va rămâne în mintea copiilor, care vor regândi, într-o manieră mult îmbunătăţită, conceptul de  patriotism, vor manifesta respect pentru valorile materiale și spirituale ale poporului român.


Au consemnat pentru dumneavoastră profesorii coordonatori ai acestei minunate activităţi, Nicoleta Radu şi Nicola Stanciu – Mazilu.









marți, 19 ianuarie 2016

SPERANŢĂ pentru ÎNGERI

SPECTACOL CARITABIL  -  FILARMONICĂ
Corurile unite „Mic şi mare” – Şc. A Mureşanu şi „Clopotel” – Şc. George Emil Palade
Dirijor, prof. ed. muzicală Nicola Stanciu – Mazilu 
5 – decembrie – 2014





Mulţumim organizatorilor, Şcoala Gimnazială Andrei Mureşanu şi d-nei Argentina Duţescu pentru invitaţia de a participa la acest spectacol caritabil, realizat special pentru strângerea de fonduri pentru copii şi familii defavorizate. Sperăm că prin umila noastră contribuţie am reuşit să aducem un zâmbet pe chipul unui copil şi o rază de speranţă în sufletul familiilor, care, măcar în zi de sărbătoare, să uite puţin de greutăţile ce le apasă zilnic.
Personal, mulţumesc profesorilor diriginţi, părinţilor şi elevilor Şcolii Gimnaziale G. E. Palade, pentru implicarea în acest proiect caritabil şi mobilizarea în acţiunea de strângere de ajutoare constând în: îmbrăcăminte, jucării, alimente şi bani.
                                  
                                                         A consemnat pentru dumneavoastră prof. Nicola Stanciu - Mazilu   

luni, 18 ianuarie 2016

`Drama Club`

STUDENTS’ CORNER

“I think the `Drama Club` is the best thing invented for students who are passionate about English or just want to have fun. We start at 11:30 a.m. and finish at 12:30 a.m. We have to speak only in English.
  • At the first meeting, if I can say like this, each student drew the outline of his hand on a large poster with different colours and wrote his/her name inside. In the centre of the poster it was drawn the outline of our English teacher`s hand. After that we glued the poster on the wall of the gym. 
  •  We play a lot of funny games or activities. Once we had to run around the gym and when our teacher, Popenta Laura, said `STOP` we had to stop and say `Hello!` to the nearest student. It was funny because teacher said `STOP` at very short intervals. At another activity, the teacher grouped us in two rows: number one and number two. We found our pair and played something interesting: number one had to do something and number two , his/her pair  had to imitate number one`s slow movements.
  • We played a funny game which is called ` Zip, Zap , Boing. It was funny because we had to say the words very fast accompanied by a certain move. And if someone did something wrong, that person was out of the game. 
  • In fact, we are having fun.”
                                                                   UNGUREANU ISABELA, VII C

“Yesterday we had another session of our English Drama Club. This time fun got mixed with a strange feeling of fear because we had to guide each other with our closed eyes, but that was GREAT!  
  • I was a person who can`t move and see and I was attacked by a "bee"(the person in front of me). The bee was touching me very softly and I needed to avoid it without moving my feet. It was very FUNNY and let me say that I laughed a lot.
  •  I really hope that the other session in January will be even funnier, if that’s possible.”
                                                                             TUDOR DELIA, VI C











marți, 12 ianuarie 2016

Calificare în etapa pe judeţ - Baschet fete şi Fotbal băieţi

          Catedra de Educație Fizică și Sport, formata din profesori Costache Simona și Puiu Simona, dorește sa mulțumească și sa felicite pe aceasta cale elevii care au reprezentat școală noastră la etapa pe localitate la Baschet fete si Fotbal băieți realizând performanta de a se califica in etapa următoare. Echipele au fost formate din următorii elevi: 
Baschet fete - Ionescu Stefania a VIII a D, Stanica Lorena a VIII a D, Badea Bianca a VIII a B, Nedelcu Stefania a VIII a B, Gheorghe Ioana a VIII a C, SIMION COSMINA a VIII a D, Stoica Dorina a VIII a D, Cojocaru Ana Maria a VII a C, Tudor Alexandra a VII a C, Durbac Bianca a VIII a C, Draghici Bianca a VII a A,
Fotbal băieți - Marin Luca a VII a B, Muresan-Grigorescu Vlad a V a D, Radu Daniel a V a D, Vuta Ionut a V a B, Radu Adrian a VIII a C ,Stancu Mihai a VIII a C, Mateescu George a VIII a D, Sotir Andrei a VIII a A, Stan Eduard a VIII a A.