vineri, 27 noiembrie 2015

Teatru in limba engleza

          Activitatea a constat in jucarea piesei de teatru “Scufita Rosie”, in limba engleza, cu participarea si implicarea cat mai multor elevi, respectiv 6 distributii ale rolurilor.
Piesa s-a jucat in prezenta unui public numeros, alcatuit din elevii din clase mai mici, elevi care au “ condimentat” spectacolul prin bucuria lor dezinvolta si alpauzele daruite cu generozitate.
          Tehnica folosita, respective teatrul, a facut  pe de o parte sa se invete cuvinte noi, structure gramaticale complexe, sa se dezvolte competentele in comunicarea verbal si non-verbala si e de alta parte sa fie ceva distractive, cat mai apropiat de nivelul dezvoltarii mentale al micilor actori si spectator.
          Pe tot parcursul acestei activitati s-a simtit din plin entuziasmul, bucuria sincera, dezinvoltura, lipsa de inhibitii,cresterea increderii in fortele proprii, nerabdarea micilor actori de a juca piesa ceea ce a dus in final la o adevarata reusita dramatica.
Momentul de incununarea a spectacolului a venit cand micii actori au fost solicitati de public sa dea autografe.
           Reusita acestei activitati a facut ca elevii sa ceara pregatirea si  jucarea altei piese, s-a propus “Alba ca Zapada” , sub deviza: “ Radem, Invatam si Crestem , Saptamana dupa Saptamana !”
Piesa de teatru pusa in scena a fost o adaptare a celebrei povesti “Scufita Rosie”, respectiv in engleza “Little Red Ridding Hood”.
           Piesa de teatru a fost jucata in limba engleza cu 4 distributii de “mici actori”.
Piesa de teatru a fost jucata de fiecare data in prezenta a mai mult de 31 de participanti, asta insemnand actori si spectatori.
          Activitatea desfasurata a avut cateva particularitati care merita amintite.
Activitatea s-a  desfasurat in sala de clasa, fara scena si cortina, intr-un mediu placut si familiar.
Asta a facut ca elevii sa fie mai increzatori in abilitatile lor, mai entuziasti, mai relaxati si sa incerce si unele “improvizatii”.
          Au fost mai multe distributii, dar “micii actori” au inteles ca nu sunt intr-o competitie.
Asta a condus la imbunatatirea comunicarii, a concentrarii si la o mai buna coordonare.
Reprezentatiile au fost sustinute in fata elevilor din clasele mai mici, un alt element care a dat aripi spontaneitatii, dezinvolturii, imaginatiei si de ce nu distractiei.
          Rezultatul acestei activitati a fost unul de ordin social: s-au creat prietenii, elevii au invatat sa fie parte a unui grup si sa lucreze in echipa pentru realizarea unui obiectiv.
Un alt rezultat a fost in planul personal al fiecarui elev, respectiv elevii  si-au crescut increderea in propriile forte , au fost imaginativi, au devenit mai creativi sau cum spun englezii “out of the box”.
prof. Cristiana Răduică








joi, 26 noiembrie 2015

Traditia Spiritului si Spiritul Traditiei

Activitatea s-a desfasurat in parteneriat cu biserica “Nasterea Domnului si Sfantului Apostol Andrei” din Ploiesti, cu largul aport al parintelui paroh Chilan Ion.
Parintele a prezentat elevilor elementele de arhitectura a bisericii, cu motive tematice ca bradul sau franghia, motive tipice spatiului nostru romanesc.
Pictura bisericii are drept personaje poporul imbracat in costume dacice, un arc peste timp al asumarii radacinilor noastre spirituale.
Parintele paroh a prezentat copiilor muzeul bisericii, un muzeu in care se pastreaza cu grija straie, obiecte de decor si gospodarie taraneasca, toate originale si tipic representative pentru regiunile istorice romanesti.
Elevii s-au imbracat in straie populare din Oltenia, Muscel, Muntenia si Maramures.
Elevii au prezentat  in limba engleza piesele principale ale unui costum traditional, semnificatia oualelor incondeiate din Maramures, mancarurile specific romanesti etc.
Parintele a explicat copiilor semnificatia crestina a numelor de la Catalin/ Catalina adica Sfanta Ecaterina la Gheorghe si Maria.
Elevii au invatat ce inseamna lada de zestre, costumul de Duminica, zi de sarbatoare si de mers la biserica.
S-a subliniat legatura dintre romani si meleagurile pe care le locuiesc, legaturi care se regasesc in motivele florale si geometrice ale straielor populare din toate regiunile locuite de romani.
S-au pus intrebari, s-a rectionat spontan, intr-o atmosfera ralaxata si creativa.
S-a citit un eseu despre “Romania profunda” si o eleva a scolii noastre a interpretat minunat si live piesa “Ionel si Marioara”.
Consider ca activitatea a fost una reusita, din genul “fiecare invata de la fiecare”, si care a pus in relief simbioza dintre cultura si spiritualitatea daco-romana si elementele crestinismului primar, orthodox, care a facut posibila identitatea noastra romaneasca.
Pozele si filmarile facute cu acest prilej vor constitui baza unui material de diseminare a acestei activitati la nivelul clasei a VIII a D , clasa unde coordonatoarea acetui eveniment, doamna profesor Raduica Maria Cristiana este profesor diriginte.






joi, 19 noiembrie 2015

Salad Day

          Sanatatea si echilibrul fiecarui om se afla in stransa legatura cu hrana. Deprinderea unei alimentatii adecvate atrage un stil de viata sanatos. Prin proiectul "Salad Day" invatam elevii sa adopte un comportament alimentar corect si sa fie educati in spiritul valorilor unei vieti sanatoase.
          In cadrul orelor de engleza, elevii isi insusesc notiuni de vocabular legate de fructe si legume, dar am observat ca sunt foarte putin implicati in activitatile practice/demonstrative in cadrul scolii sau acasa. De aceea, ne-am gandit ca un atelier de gatit ii ajuta sa-si consolideze notiunile invatate, sa colaboreze si sa lucreze in echipe, sa urmeze instructiuni in engleza, sa realizeze postere si retete.
          Atelierele au avut loc pe 3 si 4 octombrie si au participat toti elevii claselor a VI-a, precum si cativa elevi de la clasele a VII-a. Proiectul "Salad Days" a antrenat si alti membri ai comunitatii scolare (parinti si profesori diriginti) si s-a bucurat de un real succes, din moment ce elevii si-au "savurat" propria munca.
Va multumesc pentru tot sprijinul acordat in desfasurarea acestui proiect!
prof. Laura Popenţa
Clasa a VI-a A





Clasa a VI-a B




Clasa a VI-a C






Clasa a VII-a A



miercuri, 18 noiembrie 2015

O altfel de ora de limba franceza

          Craciunul a venit mai devreme... la scoala, caci  elevii clasei a VII-a A impreuna cu dna profesoara de limba franceza Stan Cristina au  invatat sa prepare tortul buturuga, prajitura traditionala a francezilor (alaturi de activitatea practica, ora a avut ca scop si  achizitia de noi cuvinte intr-un context dirijat).  Elevii au  demonstrat interactivitate si putere de concentrare, implicare si energie la  o altfel de ora de limba franceza!













luni, 16 noiembrie 2015

În căutarea partenerilor Erasmus +

          În perioada 21-25 octombrie 2015, d-na profesoară Laura Popenţa a participat la un seminar de contact Erasmus +, intitulat "Raising the Quality of Teaching in the European classroom". Seminarul a fost organizat de Agenţia Naţională de Formare Continuă din Germania şi Ministerul German al Educaţiei, în localitatea Schwerin, Germania, şi au participat 70 de profesori din 23 de ţări europene.
           Obiectivul principal al acestui seminar a fost găsirea partenerilor şi iniţierea unor parteneriate strategice în domeniul şcolar, într-un cadru organizat şi beneficiind şi de ajutorul expertilor şi de experienţa participanţilor.
           Proiectul la care şcoala noastră a început sa lucreze şi care va fi depus on-line în martie se intitulează "New approaches to literacy". Se vor urmari  în principal îmbunătaţirea competentelor comunicaţionale în limba maternă şi limba engleză atât pentru ciclul primar, cât şi pentru cel gimnazial.







vineri, 13 noiembrie 2015

Halloween

             Halloween este o sărbătoare de origine celtică, preluată astăzi de multe popoare din lumea occidentală, ea răspândindu-se însecolul al XIX-lea prin intermediul imigranților irlandezi din Statele Unite ale Americii. Este sărbătorită în noaptea de 31 octombrie, deși în unele țări data sărbătorii variază — de exemplu, în Suedia este sărbătorită în prima sâmbătă din noiembrie. Numele provine din limba engleză, de la expresia All Hallows' Even, numele sărbătorii creștine a tuturor sfinților, sărbătoare cu care Halloweenul a devenit asociat în țările unde predomină creștinismul occidental  catolic și protestant, deoarece în aceste culte creștine ziua tuturor sfinților este sărbătorită pe 1 noiembrie.
              Specific pentru Halloween este dovleacul sculptat care reprezintă Lanterna lui Jack. Cu ocazia acestei sărbători copiii se maschează în vrăjitori, mumii sau alte personaje și colindă pe la case întrebând „Trick or Treat?” (Păcăleală sau dulciuri?), ca o amenințare că dacă nu li se dau dulciuri, persoanei colindate i se va juca o farsă. În alte țări Halloween este serbat prin parade și carnavaluri.
Halloween  este o sărbătoare de origine celtică, preluată astăzi de multe popoare din lumea occidentală, ea răspândindu-se însecolul al XIX-lea prin intermediul imigranților irlandezi din Statele Unite ale Americii. Este sărbătorită în noaptea de 31 octombrie, deși în unele țări data sărbătorii variază — de exemplu, în Suedia este sărbătorită în prima sâmbătă din noiembrie. Numele provine din limba engleză, de la expresia All Hallows' Even, numele sărbătorii creștine a tuturor sfinților, sărbătoare cu care Halloweenul a devenit asociat în țările unde predomină creștinismul occidental  catolic și protestant, deoarece în aceste culte creștine ziua tuturor sfinților este sărbătorită pe 1 noiembrie.
         Elevii clasei a II-a A sub indrumarea domnelor profesoare Laura Popenta  şi  Stan  Paula au realizat cu aceasta  ocazie o  masca  si o parade  a costumelor ,fiecare elev primind drept recompensă  o binemeritată  diploma şi multe dulciuri.










luni, 9 noiembrie 2015

Halloween

          Sarbatoarea de Halloween a fost marcata in scoala noastra prin activitati specifice:
panotari, decorare bostani, proiecte de prezentare a semnificatiei sarbatorii, rezolvarea de puzzeluri, rezolvarea de rebus cu tema Halloween precum si parade ale costumelor legate de aceasta sarbatoare proprie tarilor de cultura anglo-saxona, dar cu o raspandire globala.

          Sarbatoarea a fost marcata la toate clasele scolii noastre, tot corpul profesoral, dirigintii, invatatorii si elevii implicandu-se in realizarea unor activitati de calitate care sa aiba drept scop prezentarea traditiilor legate de Halloween, de povestile si legendele pe care aceasta sarbatoare le-a nascut de-a lungul timpului si mai putin de latura spectaculara si uneori infricosatoare a acestei nopti de octombrie.

          Pozele afisate stau marturie a acestor activitatii si surprind bucuria implicarii elevilor in acest proiect.